Peace & Love 2011 - 30 Seconds to Mars

    

När klockan är 18 då är det redan knökat sedan ett bra tag tillbaka, svettigt och förväntasfullt framför Fantasia scenen. Hejar ramsor körs och folk värmer upp inför allsång. "Andra sidan är ni klara? Jajamännsan fattas bara!" Klara, det kan man verkligen säga att vi var, och uttråkade? Not soo much! Det är helt otroligt vad mycket roligt folk man träffar på konserter. Jag & Josefine fick sällskap av två killar som var minst lika taggade som oss.

Klockan slår 19! Scenen rökfylls, mummlandet av en buddistisk munkkör hörs, dova bombastiska trummor som blir högre och högre. Det blir tyst! Tillslut hörs Jareds röst som med än gång drunknar i publikens skrik. THIIIS IS WAAAAAAR!

Efter introt Escape kör banet igång med A beautiful lie, publiken hoppar & sjunger redan nu. Hade det funnits ett tak hade de absout lyfts. Bandet har roligt, de syns. Publiken har roligt, de hörs. Showen avslutas med vacker allsång på Kings and Queens. Scenshowen var galen och bandets energi var grym! Från början, till slut!

Jag blir faktiskt riktigt irriterad när jag läser recensioner som sågar bandets spelning. Är det verkligen så hemskt att Jared låter publiken sjunga med så mycket i låtarna? Publiken tycker ju det är roligt!! Är de så hemskt att han peppar publiken så mycket med att hoppa och ha nävarna i luften? Publliken tycker det är roligt!! Är det så hemskt att han tar upp mycket folk på scenen? Publiken älskar de!! Är det så hemskt att han tar upp folk på scen som får se showen ifrån scenkanten? Mycket roligare än att stå i publiken kan jag tala om, av egen erfarenhet. Är deras spelning så dålig? Är det därför 20 000 pers står i publiken, HELA SHOWEN?? Jag bara undrar!?

Detta var min 3:e spelning med bandet, och det var nog den bästa av dem! Jag fick komma upp på scenen för 2a gången, och denna gången även se/höra Closer to the edge från sidan. Det var de bästa jag vart med om!

Nu ska ni få se mina bilder!!








Detta var ett urval av mina bilder.




På Scen med 30 Seconds till Mars. Jag står nr 5 från vänster, i grått linne!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Guuuud! Vad häftigt! Att få stå där på scenen! Att få se dom, är du kär nu igen? ännu mer kanske.. Pöss

2011-07-02 @ 21:49:43
Postat av: Amanda

Jag ÄLSKAR den sista bilden på Tomo! Du måste skicka den till mig för den måste jag få hänga upp på väggen!



Och jag fattar inte heller varför de får så dåliga recensioner. Seriöst; Det kan ju inte bara vara fansen som tycker att de är bra live? Å andra sidan så har jag slutat läsa recensioner nu efter jag läst vad Aftonbladet skrev om Sick Puppies-spelningen på P&L. Det var som att de hade varit och sett ett helt annat band, och sa dessutom inget om deras framträdande, utan trashade bara deras så kallade genre. Inte för att jag skulle säga att Sick Puppies spelar speciellt mycket "rap-o-metal"-musik.



Nej, recensioner av live-framträdande är ofta sjukt dumma i huvudet. I Uppsalas dagblad dagen efter stod det att Veronica Maggio fick igång publiken. Det stod INGENTING om 30stm och hur de fick igång publiken, fast de hade en 1000 gånger mer intensiv spelning än henne.

2011-07-03 @ 17:25:59
URL: http://athenaeum.blogg.se/
Postat av: videoGirl

Åh, underbara bilder och hela den konserten verkade skitkul ju. Såg dem live förra vecka i Tallinn, och kan ju bara säga att 30STM är absolut den bästa banden live! Vilken energi på deras konserter! Måste säga att jag är avis på dig som sett dem redan många ggr live, och fått komma upp på scen! :)



Fin blogg förresten, hoppas att allt är bra med dig! Roligt att hitta bloggare som gillar 30STM! =)

2011-07-03 @ 20:28:46
URL: http://thepainoflove.devote.se
Postat av: Gosia

Jaa, jag är också lite ledsen över det!

Men jag får se de nästa gång!! :)

Vem är det på bilden längst upp? :O

Coolt att du fick komma upp igen! Det får jag också satsa på nästa gång ;) haha

2011-07-05 @ 22:20:21
URL: http://gosias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0